Monday, June 29, 2009

Kematian

Ada 3 orang yang aku kenal meninggal dunia baru2 nih

1. Kematian suami kepada rakan isteri aku:

- Kejadian berlaku somewhere area Shah Alam....Tengah angkat barang tolong kawan pindah then rehat kejap, lepas tu colapse!!! then cuba bagi bantuan CPR tapi tak berjaya, ambulans datang n doktor check dah takder....

- Yang menarik untuk dikongsi ialah...arwah merupakan suami kepada kawan isteri aku.Baru menikah 3 bulan.Umur awal 20an, tapi dah kaya sebab wat bisnes lebih kurang macam kontraktor lah.

-Yang paling menarik pula si isteri nih masa kawen macam tak berapa suka kat arwah nih sebab takder perasaan cinta tapi kawen jugak atas dasar kesian, camner bleh berlaku aku pun tak berapa pasti sangat.Si isteri macam tak menghargai sangat arwah ni dan banyak perkara yang dibuat melukakan hatinya.Arwah ni plak punyalah baik sangat, bayangkanlah bila si isteri nih tak sihat tak larat nak bangun, arwah ni sanggup basuhkan pad si isteri nih, angkat bawak pegi mandi, namun si isteri nih macam tak hargai plak...

-Akhirnya bila arwah nih dah takder barulah dia nampak benda tu sumer dan menyesal tak sudah.Arwah ada harta tapi taktau simpan kat mana, ada duit tapi taktau banyak mana, ada bisnes tapi taktau banyak mana, ada cawangan bisnes tapi taktau kat mana,...akhirnya adik arwah yang uruskan......rugi kan?

2. Kematian ayah kepada biras

- Usia dah menjangkau 80an....tinggal kat banting, orang jawa sampai apa yang dia cakap aku hanya paham 10% jer...tak rapat sangat ngan aku sebab jarang gi umah dia..

3. Kematian raja pop

- Kematian Michael Jackson a.k.a. Mikael
- Berusia 50 tahun baru memeluk islam
- Aku boleh jugak la dikatakan minat kat arwah nih n lagu paling feveret aku adalah 'The way she makes me feel', suka tengok tarian dia kat dalam video klip tuh



Moral of da story untuk ketiga2 perkara di atas ialah sayangilah seseorang itu apabila dia masih hidup. Hargailah dirinya sementara dia masih bernyawa.


PS: Aku terharu kat citer yang nombor satu tu.3 bulan menikah tapi aku tak pernah jumpa pun.Hanya tau citer dari wife aku jer.Al-Fatihah untuk mereka semoga rohnya di letakkan di kalangan orang yang beriman...

Comments :

0 comments to “Kematian”