Monday, June 22, 2009

Goto KL semalam

Semalam g KL beli barang komputer kat Low Yat

Sambil beli barang sambil cuci mata, tengok Gadget2 idaman yang ntah bile mampu nak di beli n tengok amoi2 seksa yang jual gadget tu...

Then seperti selalu sebelumnya perniagaan tersebut di pelopori oleh si mata sepet....

Kalau ada Malayans pon just pekerja bawahan...jaga kaunter...sian kat bangsa aku..

Dari level GF sampailah ke level atas sekali....There are too many mata sepet that jaga kedai and of course lah the towkey kan?...

Suddenly after i brought a few things that make me tak bleh angkat barang tersebut ada lah sorang mamat nih di pertanggungjawabkan untuk menolong aku

berbekalkan sebuah troly baru cap ayam, dia tolong aku angkat barang ke tempat parking....

Hah!!! Melayu!!!

Sepanjang nak ke parking tu mamat nih tak bukak mulut... so aku mulakan perbualan...

B : "Dah lama ke kejer sini?"

M : Angguk jer

B: "Mak aih sombong plak" (dalam hati ler)
"Kejer kat sini ok ker gaji?"(aku dah mula nak tau pasal peribadi dia)

M: Angguk jer

B : "Huh baru kejer sini sebagai tukang angkat barang dah sombong!!" (dalam hati jugak)-mungkin dia malas nak bercakap sebab letih wat kejer kot

Then aku mula terpikir mungkin mamat nih bukan orang malaysia kot....aku pun mula la tanya dalam BI....Where are you from???

hah barulah mamat nih bukak mulut

MYANMAR!!!

lor baru aku realize.......dia tak sombong cuma tak paham apa yang aku tanya..patutlah dia asyik angguk jer setiap soalan aku...dah 7 bulan kejer kat malaysia,taktau cakap melayu,umur 22 tahun, sempat jugak aku interview dia masa dia upload barang ke dalam kete aku...Series beb muka sebijik cam budak melayu!!!



Aku cuba carik kat mana bangsa aku nih...at last aku jumpa jugak....jaga palang masa nak kuar dari parkir basement...Hah!!! there you are!!!!





PS:Aku sendiri pun makan gaji,....pendapatan bulanan tak cecah 2k pon.....Alhamdulillah!!!



Adios!!!

Comments :

2 comments to “Goto KL semalam”

Nashays said...
on 

Bawak2 laa bersyukur..ape salahnyer keje tolong bangsa sendri

Saper aku? said...
on 

Nashays thanks,...memang aku bersyukur sha...kalau idak takkan la aku leh kejer lama kat sini cam ko kan?????