Thursday, June 18, 2009

BMI = Badan Manyak Isik

Ada "Fight Obesity Campaign"

Nak kena measure berat, tinggi, pinggang, BP - Blood Preasure. Refer to pic below

Suddenly the result that make me terkejut sebab lama dah tak kira benda nih is my BMI is 27 something lor.FYI untuk BMI yang normal adalah 25 tu kira cantek lah tu....kalau kes aku 27 tu aku dah masuk kategori berlebihan berat badan...belum obesiti lagi la

And my waist also membesar...alamak patut la suar jeans branded aku banyak dah tak muat, ingatkan suar tu dah mengecut!!!!

Nak kena wat schedule untuk kuruskan badan plak

berjayakah aku?mari kita sama2 nantikan




PS: meh aku kasik tau ilmu sikit cara pengiraan BMI.dapatkan ukuran tinggi (dalam meter) dan berat korang lepas tu bahagikan berat korang dengan tinggi tu then bahagi lagi tinggi korang.nak tau jadual BMI korang leh google jer kat tenet...semoga anda berjaya mengekalkan berat ideal anda





Adios!!!

Comments :

2 comments to “BMI = Badan Manyak Isik”

Nashays said...
on 

BMI aku kategori pre OB jugak..dah tu seme x leh makan, minyak xleh recycle, minum air kosong yo lah!!!

Saper aku? said...
on 

Haks!!! Feveret aku makan tongkeng ayam...leh ker?